יום שלישי, 7 בספטמבר 2010

ברכות מכל הלב לשנה החדשה

שיתוף
לפני כמה ימים פרסמתי סטטוס בפייס יחד עם השיר "בגלגול הזה". ומאחר שהוא לא הפסיק להתנגן לי בראש, כתבתי עליו גם פוסט קצרצר, והרי הוא לפניכם:


"שתהיה תמיד שמח
שלעולם לא תפסיק לשיר
שתמיד תמשיך לגדול
ושתמיד תישאר צעיר
שתמיד תלך קדימה
ושלא תאבד תקווה
שתדע שלום וטוב
ושתמצא את האהבה"
ראש השנה הוא יום כפול, וחג כפול – חג שבין אדם למקום, ובין אדם לחברו.
ראש השנה הוא "יום מסוגל" יום בריאת האדם – מזלו של האדם עולה, וברכותיו שוות יותר... ומכאן מנהג ה"סימנים", בו אנו לוקחים סימנים שונים, שיגרמו לנו לברך את עצמנו ואחרים. וכל המרבה, הרי זה משובח. ונוהגים לסיים את ספר תהלים פעמיים, ולברך, ולבקש, ולייחל.
"שתשכיל לחיות ביחד 
ולהישאר חופשי 
ושתוכל למצוא תועלת 
גם במצבים קשים 
שתמיד תישאר צנוע 
ושתמיד תהיה בריא 
ושתצליח שחייך 
לא יהיו לריק"
כתוב בספרים הקדושים, כי בראש השנה צריך מאוד מאוד להיזהר שלא לכעוס; בין יתר הסיבות: אדם כועס, עלול להוציא מלים לא יפות מפיו, ואף להזיק לעצמו ולאחרים. לכן, ישתדל כל אחד להילחם ביצר הרע הזה, במיוחד באותם מקרים בהם יש הרבה אנשים, כל המשפחה מגיעה, ומדברים לעתים דברים בטלים, העלולים להביא לכעס.
שתהיה אל אחרים
כמו שאתה אל עצמך
שתתברך במה שיש
ושתשמח בחלקך
שתמצא את דרכך
בכל דרך שתלך
ושתדע להישרד
מול הגורל המתהפך
הרב שלמה קרליבך זצ"ל קרא מכל במה לכל הורה באשר הוא – בראש השנה, לא מספיק שתברכו את הילדים שלכם, תבקשו מהילדים שלכם שיברכו אתכם! זה מנהג כל כך יפה, לבקש מהילדים שיברכו את ההורים. במשפחתנו אימצנו מנהג זה בכל שבת ושבת. איזה ברכות ילדים יודעים לתת! אתם ממש לא מתארים את עצמכם.
למשל: "שתהיה ברכבת המצוות" איזו ברכה נחמדה, לא? או "שתזכה לעלות במעלות התורה", שתזכי להיות להיות כמו שרה רבקה רחל ולאה; שתצליחו בכל מעשי ידיכם. ברכות רבותיי.
יהודי מלשון "להודות", לברך. "ברוך אברהם ל-אל עליון". "והיה ברכה" כך הבטיח הקב"ה לאברהם אבינו כאשר יצא למסע הגדול. "ברוך אתה בבואך וברוך אתה בצאתך" ברך אותנו משה רבינו.
"שיהיה לך טוב
שתספיק לאהוב 
הו בגילגול הזה 
הגילגול הזה
כי זה לגמרי לא קל 
להיות פה בכלל 
ועוד, עוד ועוד 
בגילגול הזה"
(שלום חנוך)

כן, העולם מלא הפתעות, וברכה, ואושר, אולם לא כולם זוכים ליהנות ממנו... וכידוע ליודעי ח"ן, גלגול הוא גם עונש... ביכולתנו להמתיק את התיקון הזה כאן, ולהפוך את העולם לטוב יותר, אם נקפיד לדבר יפה יותר אחד לשני, לפרגן, ולברך. ונזכור: "כל המתפלל על חברו – נענה תחילה".
אני מבקש לברך את כל בית ישראל בהרבה הרבה אושר ונחת, ומילוי כל המשאלות לטובה, שנה מתוקה, ברכה. פידיון שבויים, פריחה ושגשוג, אמן!